Το facebook αποτρέπει τα κλικ «δόλωμα» στο News Feed μας

Το facebook αποτρέπει τα κλικ «δόλωμα» στο News Feed μας

 

Το facebook χθες ανακοίνωσε ότι θα μειώσει την εμφάνιση άρθρων με τίτλους «κράχτες» στο News Feed. Συνολικά παρουσιάζει δύο νέα updates που έχουν σκοπό να «καθαρίσουν» το News Feed. Μείωση των άρθρων που περιέχουν τίτλους οι οποίοι οδηγούν τους χρήστες να κάνουν κλικ πάνω τους και ενθάρρυνση της κοινοποίησης άρθρων ώς συνδέσμων και όχι ως φωτογραφίες με λεζάντα. 

Πιο αναλύτικά, το facebook ορίζει τα άρθρα τα οποία ποστάρονται μόνο για τα κλικ ως άρθρα τα οποία ποστάρει ο δημιουργός τους με έναν τίτλο «κράχτη» ενθαρρύνοντας τους χρήστες να κάνουν κλικ πάνω τους για να δουν περισσότερα, χωρίς να δίνουν αρκετές πληροφορίες για το τι πρόκειται να δουν.

Η έρευνα του facebook δείχνει ότι τέτοια post παίρνουν περισσότερα κλικ, αλλά το 80% των χρηστών επιθυμεί περισσότερες πληροφορίες στον τίτλο. Αυτά τα post τείνουν να γεμίζουν το News Feed και να μειώνουν την ποιότητα του περιεχομένου.

Το πραγματικά ενδιαφέρον είναι το πώς το facebook αποφασίζει ποία άρθρα ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία. Αναλύει το ρυθμό με τον οποίο οι χρήστες κάνουν κλικ στα άρθρα σε σχέση με το ποσοστό των χρηστών οι οποίοι «μιλάνε» και μοιράζονται ένα post με τους φίλους τους. Η ιδέα είναι ότι όταν υπάρχουν πολλά κλικ σε ένα post, αλλά low engagement, αυτό δείχνει ότι ανήκει στην παραπάνω κατηγορία.

Όμως το facebook αναλύσει και το χρόνο που ξοδεύουμε εκτός του facebook όταν διαβάζουμε ένα post. Εδώ σημαίνει πως όταν κάνουμε κλικ σε ένα post και μεταφερόμαστε στη σελίδα του αντίστοιχου site για να το διαβάσουμε, αν μείνουμε εκεί για πολύ λίγο χρόνο, δε βρήκαμε κάτι ενδιαφέρον. Επομένως το post πιθανόν να ανήκει στην κατηγορία των άρθρων που δημοσιεύονται μόνο για να πάρουν κλικ.

Φυσικά αυτό σημαίνει ότι το facebook παρακολουθεί τους χρήστες ακόμα και εκτός facebook. Τον Ιούνιο ανακοίνωσε ότι στην αμερική παρακολουθεί τα site και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι χρήστες ώστε να παρουσιάσει σχετικές διαφημίσεις στο News Feed. Έτσι αν κάνετε κλικ σε ένα post και μείνετε εκτός facebook για λιγότερο από μισό λεπτό σημαίνει ότι δεν ήταν ενδιαφέρον. Από την άλλη μπορείτε να κάνετε κλικ σε ένα post να σας ενδιαφέρει και να στείλετε το link σε ένα φίλο σας ή να το προσθέσετε στη λίστα ανάγνωσης. Αυτό θα αυξήσει το engagement του συγκεκριμένου post.

Η δεύτερη μετατροπή που προωθεί το facebook γίνεται για να δώσει καλύτερο ranking σε link τα οποία ποστάρονται σε μορφή συνδέσμου (copy paste το url) και όχι ώς μια φωτογραφίας με ελκυστική λεζάντα. Ο λόγος για αυτή την αλλαγή είναι ότι όταν κάνουμε share σε μορφή συνδέσμου το facebook δεν παίρνει μόνο τον τίτλο και τη φωτογραφία του άρθρου, αλλά και την πρώτη γραμμή του κειμένου, δίνοντας έτσι περισσότερες πληροφορίες στον αναγνώστη για το τι πρόκειται να διαβάσει.

Πόσο σημαντικές θεωρείτε αυτές τις αλλαγές?

Author Description

Stream IT

No comments yet.

Join the Conversation